Rally di Roma Capitale 2019: Basso najlepszy w generalce, Poloński w ERC2!
Rally di Roma Capitale 2019 (OS 4-6)- Basso na prowadzeniu, Habaj poza trasą
Gryazin na prowadzeniu, Łukasz Habaj tuż za podium po odcinku kwalifikacyjnym Rally di Roma Capitale
Wypadek podczas Eifel Rallye Festival 2019
„Będzie długo, długo nic, a później ja” – Sebastian Luty zawodnik w szybkim wózku
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: WRC

Trzy Citroëny C3 R5 na trasie Rajdu Korsyki

Zespół Citroën Racing wybrał francuską rundę Rajdowych Mistrzostw Świata, aby oficjalnie zaprezentować swoją nową rajdową broń – C3 R5. Załogę, która wsiądzie do nowej konstrukcji francuskiej ekipy, stworzą Stéphane Lefebvre i Gabin Moreau. Będzie to pierwszy z siedmiu rajdów, w których wystartuje fabryczny duet. Z drugiego egzemplarza skorzystają Yoann Bonato i Benjamin Boulloud, a z trzeciego były asfaltowy mistrz Francji i były reprezentant Škody w Rajdowych Mistrzostwach Świata, Alexandre Bengué, który pojawi się na trasie jako tzw. „zerówka”.

Po wielu miesiącach prac rozwojowych, sześciu tysiącach kilometrów testowych od września 2017 roku, Citroën C3 R5 jest gotowy, aby zadebiutować na trasach Rajdowych Mistrzostw Świata podczas Rajdu Korsyki. Zespół chce, aby samochód stał się nowym punktem odniesienia w kategorii R5. Stéphane Lefebvre, kierowca rozwojowy, będzie miał za zadanie pokazać na francuskiej wyspie możliwości nowej rajdówki. Po trzech sezonach spędzonych w Rajdowych Mistrzostwach Świata młody kierowca ma wykazać się dojrzałością, doświadczeniem, a także szybkością – niezbędnymi do rywalizacji o najwyższe pozycje na Korsyce.

Z takim samym zamiarem do rajdu przygotowuje się Yoann Bonato, drugi z kierowców testowych nowej konstrukcji. Rajdowy mistrz Francji wystartuje prywatnym C3 R5, który na potrzeby rozwojowe i większe szanse na dobry wynik zostanie włączony pod skrzydła fabrycznego zespołu. Kierowca może pochwalić się doświadczeniem z ostatnich dwóch sezonów, w których startował w Rajdzie Korsyki. Pomimo tego, że trasa zmieniła się względem zeszłorocznej w sześćdziesięciu procentach, to charakterystyka rajdu pozostaje niezmiennie taka sama.

François Wales, dyrektor ds. rozwoju:

Korsyka to właściwe miejsce do rajdów z jednymi z najbardziej wymagających tras na świecie. Wykorzystaliśmy je na samym początku roku, a także w marcu podczas dwóch sesji testowych. Nasz C3 R5 był w dobrej formie, dlatego mam nadzieję, że pokaże swój potencjał w międzynarodowym debiucie. W każdym razie chciałbym podziękować wszystkim, którzy przyczynili się do rozwoju naszej nowej rajdówki, starając się dać nam jak największe szanse na dobry wynik w debiucie.

Pierre Budar, szef zespołu Citroën Racing:

Ponieważ poprzeczka w Rajdowych Mistrzostwach Świata jest zawieszona bardzo wysoko, musimy od samego początku być na dobrej drodze. Po kilometrach testów Stéphane i Gabin są w dobrej formie, więc liczę na to, że wykonają jako duet powierzone im zadania.

Stéphane Lefebvre:

Po zimowej przerwie i zaledwie jednym tegorocznym występie we Francji nie mogę się doczekać powrotu na trasy Rajdowych Mistrzostw Świata. Debiut w nowym samochodzie, nad którego rozwojem intensywnie pracujesz, to zawsze ekscytujące zadanie. C3 R5 jest bardzo dobrze zaprojektowane. Czuję się pewny za kierownicą i nie mogę się doczekać, aż pokażę to na odcinkach specjalnych. Wiem, że w czołówce będzie ciasno, jednak po kilometrach testowych przejechanych na Korsyce czuję się dobrze przygotowany. Mam jeszcze przed sobą jeden dzień testowy bezpośrednio przed rajdem, a także shakedown, podczas którego dopracuję pozostałe szczegóły.








Do Góry