Rajd Sardynii 2019: drugie miejsce Kajetanowicza i Szczepaniaka w WRC 2!
Michał Rokita i Wojciech Habuda wygrywają 50. Rajd Festiwalowy 2019
3. runda Tarmac Masters pod znakiem zmiennej pogody i trudnych odcinków specjalnych – podsumowanie
Arkadiusz Lechoszest i Krzysztof Pietruszka stawiają na dobrą zabawę w 50. Rajdzie Festiwalowym
Rajd Sardynii 2019: Sebastien Ogier liderem z niewielką przewagą
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: Rallycross

Barcelona pada łupem Ekströma

Pierwsza runda Rallycrossowych Mistrzostw Świata (WRX) w Barcelonie pokazała, jak interesujący może być sezon. Kristoffersson i Solberg zawiedli, bohaterami Ekström i Scheider. Rallycross jest sportem nieprzewidywalnym – niekoniecznie brylujący w statystykach zawodnicy odgrywają kluczowe role w finałowym starciu. Doświadczyli tego Petter Solberg i Johan Kristoffersson, którzy reprezentują zespół PSRX Volkswagen Sweden. Dobitnie pokazały to również kwalifikacje.

Q1 wygrał Kristoffersson, drugie miejsce zajął Block, a podium zamknął Solberg. Wtedy euforia w zespole pierwszych liderów zmagań zaczęła rosnąć. Pojawiły się nawet nieskromne komentarze ze strony Johana, sugerujące niepodważalną dominację. Nieco inaczej było w kolejnych częściach. Q2 wskazało kolejnych zawodników do bardzo dobrych rezultatów. Tutaj wprawne oko mogło zwrócić uwagę na Timo Scheidera, który nieznacznie ustąpił Toomasowi Heikkinenowi. Przypomnijmy, że Scheider jedzie Fordem Fiestą bez fabrycznego wsparcia, natomiast Heikkinen Audi S1 z poparciem koncernu. W ostatnim piątym wyścigu drugiej części kwalifikacji dał o sobie znać broniący tytułu Ekström, który zatrzymał kolegów z Volkswagena, pozwalając im walczyć jedynie o drugie i trzecie miejsce. Sumarycznie w Q2 najszybszy był Heikkinen, drugi Scheider, a trzeci Nitiss.

Trzeci etap kwalifikacji pokazał pewną regularność. Solberg i Kristoffersson dominowali w swoich wyścigach, jednak ostatecznie Q3 wygrał Ekström Drugie miejsce ponownie utrzymał Scheider. Najniższy stopień podium wywalczył reprezentant Forda Andreas Bakkerud. Ostatnie kwalifikacje, to mocny kontratak kierowców VW. Wyścig numer cztery wygrywa Kristoffersson, a w biegu numer pięć Solberg nieznacznie ustępuje Bakkerudowi. Na skutek czego w Q4 najszybszy był Bakkerud, druga lokata dla Solberga, trzecie miejsce dla Kristofferssona.

W półfinałach podobnie kluczowe rolę odgrywali Johan, Timo i Petter, a także Mattias i Andreas. Honoru Team Peugeot Hansen bronił jedynie Timmy Hansen, który ustępował tempem kolegom. Pierwszy półfinał na swoje konto zapisał Kristoffersson. Tuż za nim Scheider i Solberg. Drugi półfinał to popis Ekströma, dalej Bakkerud wspólnie z Hansenem.

Ostateczna rozgrywka okazała się wielkim rozczarowaniem dla teamu Volkswagena. Dobra dyspozycja przez cały weekend straciła znaczenie w finale, kiedy błąd przy starcie popełnili Petter i Johan. Tym samym walka o zwycięstwo toczyła się pomiędzy kierowcami, którzy nie odgrywali pierwszych skrzypiec od początku. Jako lider wyścigu na metę wpadł aktualny mistrz świata – Ekström i jego Audi S1. Tuż za nim systematyczny Scheider, trzeci przemknął zaskakująco Bakkerud. Solberg musiał zadowolić się czwartą lokatą, a zbyt pewny siebie Kristoffersson był dopiero szósty. Uległ nawet Hansenowi.

W pierwszej rundzie RX był również polski akcent. W ERX Supercar rywalizował Martin Kaczmarski. Dobra postawa została zaprzepaszczona przez awarię wspomagania w półfinale. Zwycięzcą w Euro RX był Marklund w Polo, dalej Tamas Pal Kiss i Ollie O’Donovan w Fieście, dla którego było to pierwsze podium w Rallycrossowych Mistrzostwach Europy.

FINAŁ WRX:

1. Mattias Ekström (S) Audi S1 4.32,260
2. Timo Scheider (D) Ford Fiesta ST +0,362
3. Andreas Bakkerud (N) Ford Focus RS +1,868
4. Petter Solberg (N) Volkswagen Polo GTI +2,625
5. Timmy Hansen (S) Peugeot 208 WRX +3,251
6. Johan Kristoffersson (S) Volkswagen Polo GTI +3,976

FINAŁ ERX:
1. Anton Marklund (S) Volkswagen Polo 4.38,653
2. Tamás Pál Kiss (H) Peugeot 208 +1,922
3. Ollie O’Donovan (IRL) Ford Fiesta +8,671
4. René Münnich (D) SEAT Ibiza +9,350
5. Derek Tohill (IRL) Ford Fiesta +9,901
6. Henning Solberg (N) Volkswagen Beetle +12,900

 








Do Góry