Craig Breen i Paul Nagle dołączają do Hyundaia w Rajdzie Finalndii 2019!
76. Rajd Polski 2019 to walka nie tylko w „generalce”
„Mam ogromny apetyt na rozwój” – Beata Borowicz podsumowuje start w 4. rundzie MPRC 2019
Kuchar, Mazurkiewicz, Sokulski i Budzyński wygrali finały IV rundy Oponeo MPRC!
4. runda MPRC 2019: zacięta rywalizacja w czasie kwalifikacji w Toruniu
previous arrow
next arrow
Slider


Kategoria: Różne

Andrzej Lubiak przygotowuje się do historycznego Monte Carlo

Dobiegła końca budowa repliki A-grupowego Fiata 126p, którym Andrzej Lubiak wystartuje w nadchodzącym Rajdzie Monte Carlo Historique. Najdłużej jeżdżący fabryczny kierowca FSM i sześciokrotny mistrz Polski po raz kolejny weźmie udział w najstarszym rajdzie świata, a po jego prawej stronie usiądzie tym razem Jerzy Szymański.

Budowa samochodu trwała cztery lata. Czas ten pozwolił na wierne odwzorowanie szczegółów, przez co Fiat jest w każdym calu wierną repliką fabrycznej rajdówki. W 2008 roku jechał innym egzemplarzem, robiąc niemałą sensację na jedynym odcinku z pomiarem czasu (jest to rajd na regularność), osiągając 9 miejsce w stawce.

Lubiak zadebiutował w mistrzostwach Polski za kierownicą Syreny 104. W latach 1976-1985 ścigał się we wspomnianym zespole FSM Bielsko-Biała, a jego pilotem był wówczas Maciej Wisławski. Następnie spędził dwa sezony w zespole Toyota Deutschland, po których zaprzestał regularnych startów. Prywatnie Andrzej jest ojcem Macieja Lubiaka, aktualnie pauzującego zawodnika znanego z RSMP.

Więcej informacji znajdziesz na fan page Andrzeja Lubiaka.

Click to comment

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply








Do Góry