Akademia Rajdy24: rajdy okręgowe


Rajdy okręgowe to pierwszy szczebel profesjonalnego ścigania i jednocześnie ostatni krok przed Rajdowymi Samochodowymi Mistrzostwami Polski. Całkowita łączna długość odcinków specjalnych w rajdzie RO musi mieścić się w przedziale między 20 a 45 km (limit zwiększono o 15 kilometrów). Długość pojedynczego odcinka specjalnego (OS) musi zawierać się w przedziale między 2 a 7 km. RO są rajdami jednoetapowymi z maksymalnym czasem trwania 1,5 dnia. Zabroniona jest organizacja, przez tego samego organizatora, w czasie jednego weekendu dwóch rund RO.

Punktacja na mecie (w klasyfikacji generalnej i poszczególnych klasach) ustalana jest według klucza 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1. Zmienia się on w zależności od ilości załóg startujących w danej klasie (jeśli jest mniej niż 10, np. 6, wtedy pierwszy dostaje 10 punktów, drugi 8 itd.). We wszystkich klasyfikacjach rocznych zawodnikom i/lub kierowcom punkty, będą zaliczone wg klucza: przy więcej niż 7 rundach minus 2 rundy, przy 5-7 rundach minus 1 runda, przy 3-4 rundach bez odliczenia. Odliczeniu podlegają rundy z najmniejszą ilością punktów w każdej klasyfikacji oddzielnie. Odliczeniu nie podlega runda, w której zawodnik został wykluczony decyzją ZSS.

Dopuszcza się przeprowadzenie odcinka Super Specjalnego mającego na celu promocję rajdu. Jeżeli Odcinek Super Specjalny będzie zorganizowany wieczorem w przeddzień rajdu, to będzie zaliczony do Sekcji 1 rajdu. Po zakończeniu takiego odcinka bezwzględnie obowiązuje na noc park zamknięty.

Wysokość wpisowego w RO w sezonie 2015 wynosi maksymalnie 600 złotych, gdy suma kilometrów OS nie przekracza 30, oraz maksymalnie 800 PLN – gdy suma kilometrów OS przekracza 30. Startujące samochody homologowane będą podzielone na klasy, w zależności od pojemności skokowej silnika, bez podziału na grupę A i N. Podział na klasy jest następujący:

– K1 do 903 cm3 włącznie,
– K2 powyżej 903 cm3 i do 1400 cm3 włącznie,
– K3 powyżej 1400 cm3 i do 1600 cm3 włącznie,
– K4 powyżej 1600 cm3 i do 2000 cm3 włącznie,

oraz:
– R, samochody R1 i R2 do 1600 cm3 (samochody R2C nie są dopuszczone),
– N4-31, powyżej 2000 cm3 (max. śred. wew. wlotu powietrza do sprężarki = 31 mm),
– OPEN RO, samochody niehomologowane do 2000 cm3 włącznie, zał. nr 2
– GOŚĆ, kierowcy z licencją R, używający samochodów dopuszczonych do RSMP.

Samochody homologowane jako N4, R4, R5, RGT, Super 2000 (w tym 1.6 T i 2.0 Atmospheric), Super 1600 i Kit Car o pojemności silnika powyżej 1600 cm3 oraz samochody R2C, R3C, R3T, R3D – nie są dopuszczone w RO dla kierowców posiadających licencję „RN”. Sklasyfikowanie samochodem klasy R, OPEN RO lub N4-31 upoważnia do ubiegania się o licencję „R”. W przypadku dużej liczby zgłoszonych do klasy GOŚĆ może zostać ona podzielona ze względu na grupę samochodów, czy pojemność skokową silnika. W przypadku rozgrywania cyklów całorocznych w RO zezwala się organizatorom na tworzenie klas markowych lub pucharowych.

W przypadku rozgrywania RO jako cyklu zawodów, organizator przydzieli zawodnikom numery startowe według następujących kryteriów: pierwsze 10 załóg zgodnie z aktualną klasyfikacją generalną cyklu RO, pozostałe załogi zgodnie z aktualną klasyfikacją w klasach. W wyjątkowych i uzasadnionych przypadkach ZSS będzie mógł odstąpić od podanej powyżej kolejności.

Nowa licencja RN upoważnia do startów w rajdach okręgowych i będzie przysługiwać zawodnikom, którzy do tej pory posiadali licencje R1, R2, P i B lub C. W dwóch ostatnich przypadkach wymagane jest zaliczenie sześciu rajdów/wyścigów w roli kierowcy. Otrzymanie Licencji stopnia RN dla zawodników rozpoczynających przygodę z rajdami będzie równoznaczne z ukończeniem w charakterze kierowcy sześciu imprez typu KJS lub TIS na przestrzeni dwóch ostatnich lat oraz z odbyciem odpowiedniego szkolenia i brakiem przeciwwskazań do uprawiania tej dyscypliny sportu. Wymagane będzie również zdanie egzaminu. Więcej o nowym regulaminie licencji przeczytasz tutaj.

Dokładny regulamin rajdów okręgowych znajdziesz tutaj. Aktualności znajdziesz w naszym dziale o RO.

Serwis tworzy grupa pasjonatów, dla których rajdy samochodowe są czymś więcej niż tylko sportem.

Zgodnie z nazwą Rajdy24, relacjonujemy życie rajdowego świata 24 godziny na dobę.

Nasi partnerzy

Dołącz do nas!

Copyright © Rajdy24.pl (2014 - 2016). Właścicielem serwisu jest firma GB Promotion

To Top